Travel

Salda Gölü

posted by gamzenika_admin 15 Temmuz 2017 0 comments

Salda Gölü Mini Gezisi

Fethiye/Kaş tatilimiz sonrası dönüş rotamızı Burdur yolu üzerinden yapmaya karar veriyoruz. Burada keşfetmek istediğimiz Salda Gölü, Türkiye’nin Maldivleri olarak biliniyor. Açıkçası uzun zamandır bu güzelliği bilmiyor olmanın derin hüznünü yaşıyoruz J Bunca zaman nasıl keşfetmemişiz, nasıl hep teğet geçmişiz inanılır gibi değil. Salda Gölü fotoğraflarını görüp de aşık olmamak elde değil. Kısacık zamanımızda, yurt dışına gidecek olmamıza rağmen hızlıca gezeriz, hemen yola koyuluruz diyerek kendimizi gaza getiriyoruz J  Ve keşif için yola koyuluyoruz.

Kaş Salda Gölü mesafe yaklaşık 242 km.

Burdur’un Yeşilova ilçesine bağlı Salda Gölü’nün ilçeye uzaklığı 4 km, Ege’nin güzel yollarından keyifli bir yolculuk ile hedefe ulaşıyoruz. Göle girişte heybetli görüntüsü, bembeyaz kumları, turkuaz mavi suları ile adeta Maldivlere gelmiş gibi hissediyoruz. Fotoğraflarda gördükleriniz hiç abartı değil, hatta gözle gördüğünüz çok daha büyüleyici olacak eminim.

44 km çevresi ile Salda Gölü çevresi birinci derece sit alanı olarak ilan edilmiş. 184 metreye varan derinliği ile de Türkiye’nin en derin göllerinden.

Arabamızı park ettikten sonra göl çevresini keşfe çıkıyoruz. Burada dikkatinizi çekmek istediğim önemli bir konu var. Sakın ola heyecanla kumsala doğru aracınızla gitmeye kalkışmayın, ileride arabalar görseniz dahi bunu yapmayın J Biz bu güzelliğe hemen kavuşmak uğruna, kumsalda da birkaç araba görerek bu hatayı yaptık ki az kalsın kuma batıyorduk, hatta hafif bir batış olmasına rağmen ucuz atlattık diyebilirim J Sonra tabana kuvvet koşarak göl çevresine indik.

Salda Gölü’nün çevresi oldukça büyük olması sebebiyle keşif yapmak için en iyiyi seçmek konusunda kararsızlık yaşanabiliyor. En turkuaz mavisi sular ve en beyaz kumlar olsun istiyorsunuz J Biz birbirinden bağımsız 2 kıyıda keşif yapmaya çalıştık, tabi zamanımız kısıtlı olduğu için her yeri görmek mümkün değil. Bu sebeple gözümüze en güzel gelenler tercihimiz oldu ve bu iki kıyıda durduk.

Bu güzellikler karşısında adeta kendimizi kaybediyoruz. Sayısız fotoğraf çekiyoruz, kendimizi doğanın kollarına bırakıyoruz.  Terliklerimizi çıkarıp ayaklarımızı suya soktuğumuz esnada arkamızı döndüğümüzde sayısını bilemediğimiz onlarca ineğin bize doğru geldiğini gördüğümüzde ise gülsek mi ağlasak mı bilemiyoruz J İnekler sadece gölden su içseler de korkudan terliklerimi almaya gidemiyorum J Biz bu güzel hayvanları da kadrajımıza alıp bu anı da ölümsüzleştiriyoruz J  Neyse ki tatlı küçük çobanımız hemen imdadımıza yetişiyor da terlikleri kurtarıyorum J

Ormanla kaplı tepeleri, yemyeşil doğası, masmavi suları ile büyülendiğimiz Salda Gölü’nde kamp kurulabiliyor, yüzmek için uygun plajları var. Ayrıca Salda Gölü Türkiye’nin en temiz beşinci gölü olma özelliğine de sahipmiş. İşte bu yüzden de görür görmez vurulup aşık oluyorsunuz.  Yüzmek için tavsiye edilen plajlar dışında suya girilmesi pek önerilmiyor. Neticede bir göl ve bazı alanlar bataklık halinde. Hatta kıyıda bazı yerlere basıldığında da hissedilen bir batma olabiliyor. Plajlarda da yüzme sınırını aşmamak, kuralları dikkate almak gerekir.

Çam ağaçları ile süslenmiş harika doğası, muhteşem manzarası, mavinin en turkuazı, kumun en beyazı ile Salda Gölü maceramız kısa süre ile son buluyor.

Kamp kurma hayalleri ile, daha uzun süreli keşfetmek üzere, tekrar geleceğimize söz vererek epey buruk bir şekilde ayrılıyoruz.